5 błędów żywieniowych popełnianych przy odchudzaniu


Odchudzasz się już długi czas, a waga ciągle stoi w miejscu? To znak, że prawdopodobnie nie stosujesz jej prawidłowo. Oto krótkie zestawienie 5 najczęściej popełnianych żywieniowych popełnianych przez osoby, które się odchudzają. Sprawdź, czy należysz do tego grona.

5 błędów żywieniowych popełnianych przy odchudzaniu

  1. Brak planu działania

Decyzja o rozpoczęciu odchudzania to w wielu przypadkach szybko podjęta decyzja. Takim deklaracjom towarzyszy najczęściej słomiany zapał. Jak zacząć, żeby nie upaść? Potrzebny jest sprecyzowany cel i plan. Dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić swoje możliwości i łatwiej nam zmotywować siebie samych do osiągania sukcesu. Należy zdecydować, czy celem jest po prostu spalenie tkanki, czy modelowanie ciała, a może konkretny efekt np. szczupłe uda. Rozpisany plan i jadłospis pomogą Ci się odnaleźć.

  1. Nieregularne jedzenie.

Zachowanie regularności posiłków powinna wejść w krew każdemu, kto chce schudnąć. Niestety wiele osób błędnie zakłada, że lepiej nie jeść, niż zjeść. Kiedy dostarczamy organizmowi energię w postaci pożywienia, wybijamy swój własny rytm. W sytuacji, gdy żywimy się bezmyślnie i nasze omijanie posiłków powoduje przerwy w dostarczaniu energii – mózg otrzymuje sygnał do rozpoczęcia magazynowania, a to z kolei do odkładania tkanki tłuszczowej. Najbardziej miarodajny efekt daje jedzenie małych porcji w określonych odstępach czasu. Dzięki temu nie straszne nam uczucie głodu i efekt jo-jo.

  1. Omijanie posiłków

Omijanie posiłków najczęściej zdarza się w kontekście śniadania i kolacji. Rezygnowanie zarówno z jednego, jak i z drugiego sprawia, że nasz organizm może osiągnąć prawdziwy energetyczny deficyt. Ludzie ciało pracuje przez całą dobę, siedem dni w tygodniu bez wytchnienia od narodzin, aż do końca życia. Po całej nocy, kiedy potrzebuje dopełnienia braku energii, my pozbawiamy go tej możliwości poprzez rezygnacje ze śniadania. Kiedy nie mamy energii to wszystkie procesy zachodzące w naszym organizmie zaczynają zwalniać. Zamiast spalać kalorie zaczynają się po prostu odkładać. Dlatego tak ważne jest zrównoważone żywienie.

  1. Jemy zbyt szybko i łapczywie

Nadeszły czasy, w których ludzie żyją w pośpiechu. W biegu załatwiamy wszystkie ważne sprawy. Posiłków nie zjadamy, a wręcz je połykamy. Nasze mózgi nie mają nawet czasu n to by dostatecznie dobrze zarejestrować, fakt, że zakończyliśmy posiłek. Trawienie zaczyna się już w ustach. Wówczas enzymy zawarte w naszej ślinie rozmiękczają pokarm. Jedząc szybko i łapczywie sprawiamy, że układ pokarmowy ma więcej pracy. Nawet, jeśli Twój lunch do sałatka cezar, zadbaj o to by mieć możliwość zjeść ją w spokoju, a nie tylko pochłonąć.

  1. Za mało płynów

Wiele osób na pytanie czy pijesz dostateczną ilość płynów odpowiada – oczywiście – pije soki, kawę, herbatę. Niestety nie każdy płyn można liczyć do naszego dziennego zapotrzebowana. Na pewno do tego zestawienia nie należy dodawać kawy. Nie dość, że jest ona moczopędna to wypłukuje minerały, co więcej na jedną filiżankę kawy, powinniśmy wypijać tyle samo wody. Jeżeli nie lubisz pić samej wody to możesz zawsze skorzystać z dodatków. Pij wodę z cytryną, limonką lub plastrami ogórka albo dodaj do niej soku owocowego. Do bilansu płynów możesz zaliczyć świeże soki warzywno-owocowe. Najlepiej wybierać te bez dodatku cukru.

Błędów tego typy możemy wymieniać setki. Ważne jest, aby codziennie starać się przekuwać je w pozytywy.

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote