Dieta 1000 kalorii


Dieta 1000 kaloriiW diecie tysiąca kalorii nie ma nic nadzwyczajnego. Osoby, które ją przeszły, mogą nam opowiedzieć o ciągłym liczeniu kalorii i wydzielaniu po jednej kromce na posiłek. Poświęcenie i konsekwencja jednak się opłacają, ponieważ kto stosuje sumiennie dietę tysiąca kalorii, osiąga efekty.

Nazwa diety, jak nietrudno się domyślić, wzięła się od redukcji całego naszego odżywiania do zaledwie 1000 kalorii dziennie i w dodatku rozbicia tego na pięć posiłków. Szklanka słodkiego napoju to w tej diecie zazwyczaj za wiele.

Oczywistym jest, że trzeba zrezygnować z wielu produktów żywieniowych i w zasadzie odstawić wszystko to, co  wysoko kaloryczne. Z drugiej jednak strony dieta nie ogranicza nas, jeżeli chodzi o typy zalecanych produktów spożywczych. Jeść możemy wszystko (przynajmniej teoretycznie), trzeba tylko pamiętać, by zmieścić się w „budżecie” kalorycznym.

Jaka jest dieta 1000 kalorii?

Pamiętać należy, że dieta 1000 kalorii jest dietą radykalną, która wypłukuje nasz organizm z substancji odżywczych, ponieważ choć zbilansowana, nie dostarcza wielu mikro- i makroelementów w odpowiedniej ilości. Przeznaczona jest ona do szybkiego spadku wagi i co jakiś czas trzeba ją przerywać. Najlepiej jest konsultować jej prowadzenie z dietetykiem. Dieta ta wymaga ponadto aktywności fizycznej, gdyż w przeciwnym razie zamiast tłuszczu będziemy tracić głównie tkankę mięśniową. Zasad właściwego żywienia jest tu naprawdę sporo.

Zasady diety

Regularne spożywanie posiłków to podstawa. Muszą to być określone godziny, nie tylko określone odstępy czasowe. Żadnych przekąsek bez obliczania kalorii. Wszystkie produkty bogate w tłuszcze zamieniamy na ich lżejsze odpowiedniki, lub zwyczajnie z nich rezygnujemy. Źródłem tłuszczów powinny być oleje roślinne a węglowodanów produkty pełnoziarniste.

Jemy bardzo dużo warzyw i owoców, ale nie tych bogatych w cukry. Odpadają chociażby ananasy i ziemniaki. Pijemy około 3 litrów wody dziennie, najlepiej w postaci wody mineralnej oraz zielonej herbaty parzonej na wodzie wysoko zmineralizowanej. Efekt jojo jest tutaj bardzo poważnym zagrożeniem, a jego uniknięcie wymaga powolnego wychodzenia z diety. Po zbliżeniu się do właściwej wagi można zwiększać kaloryczność posiłków o 10% co dwa dni.

Dieta 1000 kalorii

Poniżej znajduje się przykładowy jadłospis na jeden dzień diety. Najważniejsze w nim jest jednak nie to, co się w nim znajduje, ale ilość i kaloryczność produktów. Wszystko musimy dokładnie odmierzyć, by nie przekroczyć założonej kaloryczności całego menu. Uważajmy też, by za każdym razem korzystać z produktu o najniższej zawartości tłuszczu, a wybierane ryby nie były w oleju.

Stosuj zamienniki: jeśli musisz jeść często, żeby zahamować głód, stosuj mniej kaloryczne warianty ulubionych potraw i przekąsek np.: pieczywo tradycyjne zamień na wafle ryżowe i kukurydziane, wysokokaloryczny makaron staraj się zastępować ryżowym, bądź sojowym (60% mniej kalorii). Jedz dużo błonnika, który znajdziesz w otrębach, zarodkach pszennych, jabłkach i jogurtach.

Przykładowe menu na 1000 kalorii

Śniadanie

Grzanka z Pesto (bułka pełnoziarnista lub razowa z pesto zielonym, chudą szynką z kurczaka i pomidorem plus zielona herbata).

Drugie śniadanie

Jogurt naturalny z musli, na przykład z dodatkiem malin i płatków żytnich. Alternatywa to pasta z tuńczyka bądź pasta jajeczna z 3 waflami kukurydzianymi lub ryżowymi i świeżymi pomidorami z bazylią.

Obiad

Zapiekanka z dietetycznego makaronu i kurczaka w sosie ziołowym (makaron ryżowy wstążki, ewentualnie pełnoziarnisty, pierś z kurczaka, marchew, pietruszka, cukinia; sos: jogurt naturalny, zioła, oliwa z oliwek; napój: woda), ewentualnie kotlety z soczewicy z zieloną sałatą i oliwą.

Dietetyczne kotlety z soczewicy

Podwieczorek

Jabłko zapiekane z cynamonem i herbata zielona, lub pędy selera naciowego z hummusem.

Kolacja

Sałatka z tuńczykiem (tuńczyk z wody, sałata, kukurydza konserwowa, ogórek, pomidor, oliwa z oliwek; napój: zielona herbata) bądź sałatka nicejska.

Gotowa na podjecie wyzwania? Trzymamy kciuki!

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes