Szukaj przepisu

Zdrowa żywność

Pin it

zdrowa żywnośćCodzienna dieta ma ogromny wpływ na kondycję naszego organizmu, stan zdrowia i samopoczucie. Wielu z nas postanowienie: “ Będę jadł zdrowo!” odkłada regularnie z dnia na dzień, poprzestając raczej na przypadkowym doborze swojego menu, byleby tylko uniknąć głodu. Zwracanie uwagi na jakość spożywanego pokarmu jest niezwykle ważne. Niestety, należy pamiętać o tym, że nie zawsze to, co jest dostępne na sklepowych półkach, powinno być przez nas spożywane.

Czym jest zdrowa żywność?

Zdrowa żywność to pokarm pochodzenia naturalnego, do którego nie zostały dodane żadne “ulepszacze”, które nierzadko znajdują się w produktach przetwarzanych przemysłowo. W nowoczesnym rolnictwie używa się także środków owadobójczych, grzybobójczych, sztucznych nawozów, które to mogą być przyczyną chorób nowotworowych. Należy liczyć się z tym, że szkodliwe substancje nie są wydalane przez ludzki organizm i zalegają w nim przez długi czas. Zdrowe jedzenie wolne jest od niebezpiecznych barwników, konserwantów i innych sztucznych substancji. Zawiera ono za to ogrom wysokowartościowych produktów spożywczych, bogatych w witaminy, składniki mineralne, białko, węglowodany, tłuszcze i błonnik, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Zdrowa żywność

Zdrowa żywność to przede wszystkim produkty nieprzetworzone, zawierające tylko naturalne składniki. Należy jak najczęściej sięgać po owoce i warzywa w ich naturalnej postaci. Są one bowiem źródłem witamin, soli mineralnych, błonnika i wody i niewielkiej ilości tłuszczu. Sprawia to, że w porównaniu do innych produktów, mają dużo niższą wartość kaloryczną. Godnymi polecenia są również tłoczone na zimno oleje: lniany, rzepakowy, sojowy, kukurydziany, a także siemię lniane, orzechy włoskie, kiełki pszenicy, nasiona słonecznika i dyni, które są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Niezwykle zdrowa jest także oliwa z oliwek, odznaczająca się największą zawartością kwasów tłuszczowych, należących do rodziny omega-3 i omega-6. Niezwykle zdrowe i korzystne dla nas jest również spożywanie soi w naturalnej postaci.

Przepisy i porady godne polecenia:

Skomentuj


+ 1 = dziesięć