Szukaj przepisu

Dieta warzywno-owocowa

Pin it

Dieta warzywno - owocowaCoraz więcej osób decyduje się na to, by przejść na dietę nie tylko po to, by schudnąć, ale również, by poprawić swój wygląd i samopoczucie przez detoksykację. Jedną z najskuteczniejszych diet oczyszczających jest zaś dieta owocowo-warzywna.

Wśród osób, które wybierają przejście na dietę w trosce o swój wygląd szczególnie popularna są rozmaite diety oczyszczające, które wypłukują z naszego organizmu toksyny, przez co poprawia się wygląd naszej skóry i włosów, szybciej chudniemy, wolniej zaś się męczymy i cieszymy się ogólnie lepszym samopoczuciem.

Zalety i cechy diety warzywno-owocowej

Opracowana została przez doktor Ewę Dąbrowską. Stworzono ją w oparciu o zasady zdrowego odżywiania i z myślą o zapobieganiu chorobom serca i zawałom, a także chorobom nowotworowym.

Dzięki usunięciu z organizmu toksyn pochodzących z przetwarzanej chemicznie żywności, jej skuteczność jest naprawdę wysoka i w wielu przypadkach jej stosowanie pomaga uchronić się przed wspomnianymi schorzeniami. W jej skład wchodzą, jak zresztą nietrudno się domyśleć, głównie warzywa o owoce, które spożywać można na rozmaite sposoby – gotowane na parze, surowe bądź w postaci soków i przecierów.

Główne składniki diety wzbogacić można o zioła i zieleninę oraz inne przyprawy – niepolecane jest zaś spożywanie soli, która odpowiedzialna jest między innymi za nadciśnienie. Ważnym elementem diety są także buraki – kiedy jesteśmy na niej, warto wzbogacić o nie swoje menu oraz pić sporo soku z tych warzyw.

Sałatka owocowa

Napoje używane najczęściej w diecie warzywno-owocowej to przede wszystkim napary ziołowe i owocowe, wszelkiego rodzaju soki i pitne przeciery oraz woda mineralna, którą należy stosować w dużych ilościach – przekraczających nawet dwa litry na dobę. Należy jednak pamiętać, że dieta warzywno-owocowa może powodować osłabienie z powodu braku mięsa i małej ilości tłuszczu. Dlatego warto podczas jej trwania jeść warzywa strączkowe i dodawać do potraw wysokiej jakości oleje tj. lniany, orzechowy, sezamowy, winogronowy.

Działanie diety

Najważniejszym zadaniem diety warzywno-owocowej jest oczyszczenie organizmu, jednak przynosi ona również naprawdę dobre skutki, jeśli chodzi o odchudzanie – podczas jednego cyklu jej stosowania, który powinien wynosić od dwóch do sześciu tygodni zgubić można kilka kilo. Nie należy jednak stosować jej dłużej, niż przewidziane sześć tygodni – pozostawanie na niej dłużej, niż ustalony czas grozić może wycieńczeniem organizmu – pomiędzy kolejnymi cyklami trzeba zatem wykonywać kilkumiesięczne przerwy.

Menu w diecie warzywno-owocowej

Przykładowe menu dla osób, które zamierzają w ten sposób oczyścić swój organizm nie jest zbyt skomplikowane – zawiera wyłącznie wspomniane składniki, z których jednak możemy stworzyć całkiem zróżnicowany jadłospis.

I śniadanie

Na śniadanie możemy przygotować przykładowo ćwierć litra soku marchwiowego, surówkę z rzodkiewki oraz posiekanej cykorii, której smak można wzbogacić natką pietruszki.

II śniadanie

Na drugie śniadanie zaś znakomity okaże się przygotowany na szybko mus jabłkowy z dodatkiem cynamonu oraz świeżych owoców takich jak maliny czy jagody.

Obiad

Na obiad doskonałym pomysłem będzie zupa warzywna – na przykład zupa brokułowa lub kalafiorowa. Przygotujemy ją bez trudu, gotując warzywo bazowe w wodzie wraz marchwią i pietruszką, a następnie całość miksując tak, by przybrała postać kremu. Daniem głównym mogą być szaszłyki warzywne – jest to danie zdrowe i łatwe w przygotowaniu, z którym poradzą sobie nawet największe kulinarne antytalenty – wystarczy warzywa takie jak papryka, cebula czy cukinia po prostu nadziać na wykałaczkę i upiec bez użycia tłuszczu.

Podwieczorek

Podwieczorek dla osób, które znajdują się na diecie warzywno-owocowej składać się może na przykład z jabłka pieczonego. Do niego dobrze będzie zjeść surówkę z selera oraz marchewki, a całość popić szklanką warzywnego soku.

Kolacja

Na kolację dobrą propozycją na pewno okaże się leczo warzywne – jest lekkostrawne i niezbyt kaloryczne, a świetnie zaspokoi głód. Jego zaletą jest także prosty sposób przygotowania – wystarczy warzywa takie jak różne rodzaje papryki, pomidory czy cebulę wraz z ogórkiem kiszonym dusić w niewielkiej ilości wody aż do uzyskania odpowiedniej miękkości, a następnie doprawić według indywidualnym predyspozycji – na przykład papryką mieloną, pieprzem i oregano.

Przepisy i porady godne polecenia:

Komentarze:

  1. Hesia pisze:

    Proszę poprawić tekst usuwając fragment o strączkach i tłuszczu. Kardynalny błąd! W diecie tej chodzi o odżywianie endogenne (wewnętrzne) które w przypadku dowózki energii z ww. produktów zwyczajnie nie miałoby miejsca.

Skomentuj


8 − siedem =