Szukaj przepisu

Dieta norweska

Pin it

 

Dieta norweska – jadłospis

Jak zostało już wspomniane, norweska dieta opiera się głównie na dwóch produktach – jajkach oraz grejpfrutach.

Śniadanie
Śniadanie osoby na diecie norweskiej powinno składać się z dwóch lub trzech jajek (np. jajka na twardo) – w zależności od tego, jak długo znajduje się już na diecie, wzbogaconych przez kawę bądź herbatę. Nie powinniśmy jajek przyprawiać, w szczególności unikać należy soli. Na drugie śniadanie zjadamy zaś grejpfruta oraz jajka, popijając je również kawą czy herbatą.

Obiad
Obiady w diecie norweskiej są bardziej urozmaicone. Bardzo często w ich skład wchodzą jajka, jednak ostatni posiłek dnia nie musi wcale opierać się na nich. Zamiast jajek na stole pojawić się mogą także surówki (np. surówka z marchwi) czy odpowiednio przygotowane mięso. Przy wszystkich posiłkach należy wystrzegać się sosów i olejów, które przecież niezwykle często obecne są w surówkach i sałatkach – ich użycie może całkowicie zniszczyć efekty diety. Przy drugim śniadaniu bądź obiedzie dopuszczalny jest także szpinak, jeśli przygotujemy go na wodzie i dodamy niewielką ilość – w zupełności wystarczy jedna łyżeczka – jogurtu naturalnego.

Przepisy i porady godne polecenia:

Skomentuj


+ 7 = osiem