Szukaj przepisu

Co jeść aby schudnąć?

Pin it

co jeść aby schudnąćPiękna i szczupła sylwetka jest dla wielu z nas niezwykle ważna. Nikogo zatem nie powinno dziwić, że niektórzy w walce ze zbędnymi kilogramami i innymi niedoskonałościami sylwetki podejmują nieraz zdecydowane kroki. Na szczęście, w dzisiejszych czasach każdy z nas, niezależnie od tego, ile potrzebuje schudnąć i jakie ma ku temu predyspozycje, na pewno znajdzie sposób, który pomoże osiągnąć mu ten niełatwy przecież dla niektórych cel.

Na pewno najważniejszym czynnikiem, który decyduje o tym, jaka będzie nasza sylwetka jest to, ile jemy i jaka jest zawartość energetyczna spożywanych przez nas posiłków.

Głodówka

Wielu z nas, w dążeniu do sylwetki spełniającej wszystkie nasze oczekiwania, decyduje się na znaczne ograniczenie spożywanych produktów – takie działania określić można nawet mianem głodówki. Czy jednak ta droga jest słuszna i głodzenie siebie przyniesie oczekiwane efekty? Zdecydowanie nie. Oczywiście, już po krótkim czasie głodówki zauważymy spadek wagi, jednak organizmu nie da się oszukać i po kilku dniach zaczniemy odczuwać znaczny głód. Zazwyczaj po takim epizodzie wracamy do jedzenia, niejednokrotnie jedząc jeszcze więcej, niż przed nieprzemyślaną głodówką.

Zdrowa żywność w walce z nadwagą

Chcąc schudnąć tak, by efekty były długofalowe, a dieta nie przyniosła poważnych konsekwencji dla stanu naszego zdrowia, powinniśmy raczej zdecydować się na wyłączenie z naszego jadłospisu tuczących produktów i zastąpienie ich żywnością, która wspomoże nasze odchudzanie. O jakie produkty chodzi? Wśród pokarmów, które zalecane są osobom chcącym schudnąć znaleźć możemy między innymi jajka (jajka na twardo, miękko, jajecznica lub pyszne jajka faszerowane). Wprawdzie dużo słyszy się o tym, że jajka kurze, a szczególnie zawarte w nich żółtko podnosi poziom cholesterolu, jednak białko, w które jest bogate sprawia, że czujemy się syci przez dłuższy czas i nie myślimy o jedzeniu pomiędzy posiłkami.

co jeść aby schudnąć

Warto skupić się również na zaletach, jakie ma grejpfrut, który nie od dziś uznawany jest za prawdziwego pogromcę tłuszczu – jedząc go regularnie – przynajmniej poprzedzając nim obiad każdego dnia, bardzo szybko zauważymy znaczącą poprawę. Ten magiczny owoc o kilka procent wspomaga odchudzanie. Dobrze również wyłączyć z jadłospisu białe pieczywo, zastępując je ciemnym i pełnoziarnistym – chleby razowe czy podobne pieczywo pomoże nam utrzymać wagę na zadowalającym poziomie.

Nieoceniony błonnik

Dla wszystkich, którzy walczą z nadprogramowymi kilogramami na pewno wielkim sprzymierzeńcem okażą się wszelkiego rodzaju rośliny strączkowe, na czele z fasolą oraz soją. Za ich dobroczynny wpływ na odchudzanie odpowiedzialny jest błonnik, w który warzywa te są niezwykle bogate. Wpływa on pozytywnie na uczucie sytości, przez co nie odczuwamy potrzeby podjadania. Świetną potrawą na śniadanie osób się odchudzających okaże się również owsianka. Podobnie jak rośliny strączkowe, także mleczna zupa z płatków owsianych, zawiera mnóstwo błonnika, dzięki któremu dłużej czujemy się najedzeni. Na deser z kolei doskonale nadają się ciasteczka owsiane.

co jeść aby schudnąć

Napoje wspomagające odchudzanie

Wszyscy, którzy zainteresowani są odchudzaniem powinni także przyjrzeć się unikalnym właściwościom takich napojów, jak herbata, kawa czy yerba mate. Zawarte w nich kofeina oraz antyoksydanty przyspieszają przemianę materii, a co za tym idzie, pozwala nam mniej martwić się o kalorie zawarte w posiłkach. Według dietetyków, najlepszy wpływ na odchudzanie ma zielona herbata oraz yerba mate – oba te napoje możemy połączyć z innym zabójcą tłuszczu, czyli grejpfrutem.
Potrawy, które pomogą nam schudnąć wcale nie muszą być niesmaczne – ich jedzenie może dostarczyć nam równie dużo przyjemności, co spożywanie wysokokalorycznych posiłków.

Przepisy i porady godne polecenia:

Komentarze:

  1. Inspirowane smakiem pisze:

    Owsianka to nie zasada. Mnie chce się jeść po niej szybciej niż po normalnym śniadaniu.

  2. Ola pisze:

    Dokładnie, masz rację. Mam tak samo, więc jem na śniadanie jajka albo coś innego, byle było słone :)

  3. melua pisze:

    słone to też niezbyt dobrze, bo sól zatrzymuje wodę w organizmie i człowiek puchnie :( U mnie sprawdza się jogurt z otrębami.

  4. asian pisze:

    Jak owsianka to tylko z płatków górskich

  5. ania pisze:

    pomogła komuś z was ta dieta?

  6. kicia pisze:

    jak tam zjadam zwykłe płatki kukurydziane z mlekiem

  7. pawel pisze:

    @kicia
    czyli robisz źle, takie płatki maja dużo cukru, są przetworzone

  8. weronika pisze:

    Ja jem otreby nie chce mi sie po nich jesc az do obiadu do ok 14 lub 15 i jest ok pomagaja sie wyproznic ! ;)

  9. mirka pisze:

    osobiście postawiłam na bieganie i ćwiczenia brzuszków ;) przyjmuję także dwa razy dziennie bardzo naturalny suplement 2be slim, który w skaldzie ma np wyciąg z zielonej herbaty

Skomentuj


6 + = jedenaście