Szukaj przepisu

Kotlety z soczewicy

30 minut
4 osoby
łatwe
Składniki
Soczewica czerwona
  • Soczewica czerwona
SKŁADNIKI
  • soczewica czerwona (ok. 200 g) po jednej łyżeczce przypraw (np. papryka ostra, papryka słodka, czosnek granulowany, sól pieprz) 5 plasterków sera żółtego świeże zioła (np. bazylia, oregano) orzechy włoskie (5 sztuk) oliwa z oliwek lub olej rzepakowy 1 jajko

Kiedy kapryśna pogoda nas nie rozpieszcza, siłą rzeczy więcej czasu spędzamy w domu. W taką pogodę potrzebujemy pożywnego jedzenia, ale przy tym nie tuczącego, aby nie zaszkodzić swojej sylwetce. W trosce o Wasz czas i zgrabną sylwetkę przygotowałam przepis na lekkostrawne kotleciki z soczewicy.

sposób przygotowania

Zaczynamy od wsypania soczewicy do naczynia i dopełnienia szklanki wodą. Najlepiej nadają się do tego kufle do piwa i inne wysokie naczynia, ponieważ wtedy nie trzeba szczegółowo odmierzać proporcji, tylko dobierać składniki "na oko". Ogólnie trudno popsuć te kotleciki i nawet jeśli się wleje za dużo wody to nie powinniśmy się martwić, najważniejsze jest dobre zmiksowanie składników. Po około 2 godzinach przelewamy zawartość szklanki i miksujemy na najwyższych obrotach na gładką masę. Na końcu dodajemy przyprawy. Drugi etap to smażenie. Najlepiej smażyć na patelni teflonowej, na kilku kroplach oliwy lub oleju rzepakowego. Ważne, żeby na jeden kotlecik nie przeznaczyć więcej niż jedną łyżkę stołową zmielonej soczewicy - inaczej kotleciki będą za grube i niedosmażone w środku. Jeśli chcesz uzyskać więcej mniejszych porcji, usmaż soczewicę w formie placków. Smażymy z dwóch stron, tak samo jak każde inne placki :) Po usmażeniu, nakładamy na kotleciki/placki dodatki np. ser, szynkę, sosy i zapiekamy na ruszcie, na środkowym poziomie piekarnika przez 15 min w 150 stopniach.

Autor przepisu:

  • Olga

    Aniu, czyli dobrze rozumiem, że soczewicę tylko moczymy, bez gotowania!? Tak? A potem napęczniałą soczewicę, nieugotowaną przyrządzamy, tak?
    Pozdrawiam