Szukaj przepisu

Kotlety z soczewicy

Pin it

Czas przygotowania: 30 minut Drukuj przepis

Kotleciki te mają niski indeks glikemiczny, sporo dobrych kalorii i można je jeść na każdej diecie. Zwłaszcza, że soczewica jest cennym źródłem błonnika i wielu makro- oraz mikroelementów. Są świetne, jeśli mamy ochotę na coś chrupiącego i nie chcemy przytyć. Nie są także wymagające pod względem umiejętności kulinarnych ani zasobów lodówki - do ich przygotowania nie potrzebujemy nawet jajek, wystarczy nam soczewica, woda i dowolne dodatki. Podany przepis jest jedynie bazą do tego, co można wyczarować zestawiając kotlety z różnymi dodatkami typu: pasty, sałatki i dodatki takie jak ziemniaczki, czy marchewka glazurowana itp.

  • Składniki:

  • soczewica czerwona (ok. 200 g)
  • po jednej łyżeczce przypraw (np. papryka ostra, papryka słodka, czosnek granulowany, sól pieprz)
  • 5 plasterków sera żółtego
  • świeże zioła (np. bazylia, oregano)
  • orzechy włoskie (5 sztuk)
  • oliwa z oliwek lub olej rzepakowy
  • 1 jajko

Przepis

Zaczynamy od wsypania soczewicy do naczynia i dopełnienia szklanki wodą. Najlepiej nadają się do tego kufle do piwa i inne wysokie naczynia, ponieważ wtedy nie trzeba szczegółowo odmierzać proporcji, tylko dobierać składniki "na oko". Ogólnie trudno popsuć te kotleciki i nawet jeśli się wleje za dużo wody to nie powinniśmy się martwić, najważniejsze jest dobre zmiksowanie składników. Po około 2 godzinach przelewamy zawartość szklanki i miksujemy na najwyższych obrotach na gładką masę. Na końcu dodajemy przyprawy.

Drugi etap to smażenie. Najlepiej smażyć na patelni teflonowej, na kilku kroplach oliwy lub oleju rzepakowego. Ważne, żeby na jeden kotlecik nie przeznaczyć więcej niż jedną łyżkę stołową zmielonej soczewicy - inaczej kotleciki będą za grube i niedosmażone w środku.

Jeśli chcesz uzyskać więcej mniejszych porcji, usmaż soczewicę w formie placków. Smażymy z dwóch stron, tak samo jak każde inne placki :) Po usmażeniu, nakładamy na kotleciki/placki dodatki np. ser, szynkę, sosy i zapiekamy na ruszcie, na środkowym poziomie piekarnika przez 15 min w 150 stopniach.

Przepisy i porady godne polecenia:

Komentarze:

  1. Olga pisze:

    Aniu, czyli dobrze rozumiem, że soczewicę tylko moczymy, bez gotowania!? Tak? A potem napęczniałą soczewicę, nieugotowaną przyrządzamy, tak?
    Pozdrawiam

Skomentuj


9 − cztery =