Jak nie przytyć na urlopie


Zazwyczaj o odchudzaniu myślimy przed urlopem, a to, co dzieje się w trakcie pozostawia wiele do życzenia. Jeśli udało Ci się utrzymać sylwetkę do wakacji lub po prostu nie chcesz zaprzepaścić swojej pracy nad wypracowaną figurą, mamy dla Ciebie kilka porad, jak nie przytyć na urlopie.

Większość z nas z utęsknieniem czeka na te kilka dni w roku – urlop. Kiedy już lądujemy na plaży lub w innym uroczym miejscy udzielamy sobie swego rodzaju dyspensy na słodkości i wszelkiego gatunku smaczne przyjemności. A na wczasach kusi nas wiele pyszności – frytki, gofry, lody i smażone ryby prosto z morza – to tylko przedsmak poezji smaków, które grają na naszych kiszkach przy każdym stoisku w nadmorskich kurortach. W górach mijamy kramiki z oscypkami, pierogami i gospody z wybornym piwem i golonką. Wystarczy dodać dwa do dwóch, o to by na koniec urlopu zobaczyć na wyświetlaczu wagi kilka kilogramów więcej.

Jak nie przytyć na urlopie

Jeżeli chcesz zapinać spodnie nadal na ten sam guzik, to czytaj ten tekst dalej! Oto kilka wskazówek, jak odpowiednio jeść, aby sylwetka na tym nie ucierpiała.

Nie chodzi oto, by odmawiać sobie wszystkiego. Urlop nie musi wiązać się z rezygnacją z tego, co smaczne. Zjedz sobie kawałek pizzy, zamów dużą porcję lodów z rodziną, albo zjedz gofra na śniadanie. Wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem!

Gofry z bitą śmietaną i sosem to ładunek energetyczny liczący około 500 kcal. Ten sam deser z samymi owocami to już tylko około 160 kcal. Widać różnice? Wybieraj mądrze i niech to będzie jeden deser dziennie, a nie 4! Jeżeli chcesz zjeść chrupiącą rybę w panierce, to jak najbardziej warto, ale zamiast tłustych frytek możesz dobrać sobie bukiet surówek lub gotowane warzywa. Planujesz grilla w gronie znajomych? Nie musisz ograniczać się do tłustej kiełbasy. Grilluj warzywa, chude mięso, ryby, a nawet owoce. Ogranicz stosowanie tłustych sosów.

Jeżeli już masz zamiar zjeść coś słodkiego, to zadbaj oto, aby słodkości nie zawierały za dużo chemii w swoim składzie. Np. latem warto jeść lody. Mają niewiele kalorii, a dodatkowo ochładzają organizm. Żeby je strawić, układ pokarmowy musi działać odrobinę intensywniej, więc może się zdarzyć tak, że bilans energetyczny wyjdzie Ci jeszcze na plus. Pamiętaj tylko, że chodzi tu dobrej, jakość lody – najlepiej wybrać te słodzone sokiem o owoców lub cukrem brzozowym. Lody domowe i rzemieślnicze to najlepszy wybór.

Jeżeli chcesz przywrócić smaki lata i zrobić sobie pyszny deser, to tutaj znajdziesz przepis na gofry.

Planujesz imprezę w towarzystwie kieliszka? Słodkie drinki i trunki są zdradliwe oraz mają bardzo dużo kalorii, dlatego uważaj z ich ilością. To zrobi dobrze nie tylko Twojej sylwetce, ale także samopoczuciu następnego dnia.

Nie zapominaj także o ruchu. Wiele osób na czas urlopu rezygnuje z aktywności fizycznej, co potęguje przyrost masy tłuszczowej. Jeżeli chcesz zaszaleć w kontekście jedzenia, zaplanuje także czas na sport – dzięki temu nawet dodatkowa porcja lodów nie będzie Ci straszna.

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote