Cholesterol – co warto wiedzieć na jego temat


Jedni kojarzą to słowo z poważnymi problemami, dla innych jest on jednym z ważniejszych składników zdrowej diety. Co warto wiedzieć na temat cholesterolu? Oto informacje, które rozjaśnią w głowie, bowiem nie taki on straszny, jak go malują

Cholesterol – co warto wiedzieć na jego temat

Cholesterol wzbudza wiele emocji. Z jednej strony to on jest przyczyną wielu poważnych chorób, z drugiej strony jego brak może oznaczać dla nas sporo problemów. Zbyt wysoki poziom cholesterolu to jedna z głównych przyczyn poważnych problemów z sercem oraz z układem krążenia. Cholesterol w niewielkich ilościach Jest naszym sprzymierzeńcem, bez którego ludzki organizm nie jest w stanie funkcjonować w prawidłowy sposób.

To dzięki tej substancji produkowane są hormony, dzięki niej poszczególne narządy mogą funkcjonować w prawidłowy sposób. Ten niezwykły związek chemiczny, który obecny jest w naszej krwi, może, zatem zapewniać nam dobrą formę, choć może się jednocześnie okazać głównym sprawcą wielu poważnych problemów. By uniknąć problemów, do których prowadzi zbyt wysoki poziom cholesterolu, nie trzeba wiele. Przestrzeganie zdrowej diety oraz troska o to, by w naszym życiu pojawiała się aktywność fizyczna – oto podstawowe zasady, których przestrzeganie jest wyjątkowo ważne dla każdego z nas.

Jak zatem powinna wyglądać zdrowa dieta, która nie doprowadzi nas do problemów z cholesterolem? Tu należy zachować ostrożność, gdyż cholesterol składnikiem wielu produktów spożywczych. Można go znaleźć m. in. w jajkach, w podrobach, maśle oraz w śmietanie. Cholesterol pojawia się też w twardych serach oraz w wielu gatunkach mięsa. Spożywanie takich produktów warto, zatem kontrolować.

 Dieta musi jednocześnie uwzględniać obecność wielu cennych dla zdrowia owoców oraz warzyw, dzięki czemu można uniknąć problemów ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Jeśli będziemy rozsądnie sięgać po tłuste potrawy i systematycznie ćwiczyć, o problemach związanych z nadmiarem cholesterolu będziemy mogli zapomnieć. Doskonałym rozwiązaniem jest wprowadzanie do diety produktów niskokalorycznych. W jadłospisie każdego z nas powinny się znaleźć dania warzywne. Najlepszym i najszybszym daniem, jakie można wykonać jest zupa.

Przepisy na zupy są zazwyczaj proste i nie wymagają dużych umiejętności kulinarnych. Można je jeść na obiad, na kolacje, zrobić na lunch do pracy, jak również spożywać na śniadanie. Innych sposobem jest stosowanie dobroczynnych nienasyconych tłuszczy, które nie podnoszą poziomu cholesterolu. Z pośród nich warto stosować oliwę z oliwek, smalec gęsi oraz olej kokosowy, który ma wiele pożytecznych właściwości i nadaje się do stosowania nie tylko w kuchni, ale także w kosmetyce.

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote