4 sposoby na aktywność fizyczną wiosną


Badania naukowców potwierdzają, że aktywność fizyczna i ruch mają ogromny wpływ na naszą efektywność. Nadejście wiosny to doskonała okazja do rozpoczęcia działania. Oto kilka możliwości, które mogą Cię zachęcić do sportowego rozpoczęcia wiosny. Oto 4 sposoby na sportowe wejście w nowy sezon.

Aktywność na świeżym powietrzy pozytywnie wpływa nie tylko na sylwetkę, ale również na samopoczucie oraz zdrowie każdego człowieka. Dlatego właśnie bardzo ważne jest, aby planować swój czas tak, by aktywne spędzanie czasu znajdowało się w naszym planie dnia. Dzięki temu możemy zwiększyć swoją wydajność. Nie bez powodu pośród poza finansowych systemów benefitów znajdują się karty multisport umożliwiające pracownikom firm na o zdecydowanie tańsze korzystanie z obiektów sportowo-rekreacyjnych.

4 sposoby na sportowe przywitanie wiosny

Do pracy na rowerze

Wiosna to okres, kiedy w końcu znikają chmury i pojawia się słońce, a z nim wysoka temperatura. Sprzyja to rezygnacji z transportu samochodowego, a do pracy można dojeżdżać rowerem. Jeżeli nie posiadasz własnego sprzętu można skorzystać z miejskich, które są dostępne we wszystkich dużych miastach w Polsce. Są w Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Krakowie, czy Wrocławiu. Jeżeli do pracy jedziesz około 20 minut, to już dziennie daje to około 40 minut aktywności fizycznej. Wiele firm organizuje nawet specjalne parkingi rowerowe, aby zachęcić pracowników przybywania na rowerze.

Spacery – 30 min dziennie.

Niestety większość z nas przez dłuższy czas siedzi w szkole, na uczelni czy też w pracy przy minimalnej aktywności fizycznej. Taki tryb życia nie jest najlepszy dla naszego zdrowia. Czasami warto przejść się z domu do pracy, czy też na spotkanie z klientem, niż przejechać kilka przystanków. Już 30 minut aktywności umożliwia komórkom regeneracje – skórze dostarczymy promieni słonecznych, a z nimi witaminę D. Dostarczmy więcej tlenu do organizmu, a mięśnie trochę popracuję, dzięki czemu możemy utrzymać ciało w formie, a nawet zmniejszyć nieco naszą wagę. Regularne spacery pozwalają także zwiększyć efektywność pracy umysłowej. Dotlenienie sprawia, że myślimy szybciej i możemy zrobić o wiele więcej czynności w tym samym czasie.

Bieganie

Wiosna to idealny moment, aby rozpocząć przygodę z bieganiem. W ostatnich kilku latach ta forma aktywności zyskała na popularności. Widok ludzi wychodzących z biura w stroju do biegania już przestaje dziwić. Dzięki bieganiu nie tylko dotleniamy organizm, ale również zrzucamy wagę oraz poprawiamy wydolność układu krążeniowo-oddechowego. Gdzie biegać? W wielu miejscach powstają specjalnie do tego celu przeznaczone ścieżki i trasy. Plusem biegania jest również fakt, że nie potrzebujemy do tej dyscypliny żadnych dodatkowych sprzętów, wystarczy wygodny strój i sportowe buty. Dzięki bieganiu możemy szybko nabrać dobrej formy.

Rolki na start

Jazda na rolkach to jednej z najprzyjemniejszych sportów, jaki można uprawiać. Dzięki rolkom możemy zwiększyć koordynacje wzrokowo-ruchową. Wzmacniamy mięśnie nóg oraz pośladków. Przyśpieszamy również tempo spalania tkanki tłuszczowej. Jazda na rolkach to doskonała odpowiedź na pytanie, jak szybko schudnąć.

Naukowcy zbadali, że tego typu aktywność doskonale wpływa na redukcję stresu, dlatego powinna być stosowana zwłaszcza przez osoby narażone na silnie stresujące sytuacje.

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote