Warzywa na parze


3 osoby
Łatwe

Składniki

SKŁADNIKI
  • 2 średnie marchewki
  • 4 ziemniaki
  • brokuł
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 100 g serka topionego Maasdamer
  • mały pęczek koperku
  • sól i pieprz
  • sok z cytryny

TO CI SIĘ PRZYDA

  • garnek do gotowania na parze

Warzywa gotowane na parze zachowują o wiele więcej smaku i aromatu niż te gotowane w tradycyjny sposób – w wodzie. Jest to również sposób na to, aby były zdrowsze. Dzięki tej technice większość wartości odżywczych, które są normalnie wypłukiwane i rozpuszczane w wodzie, pozostają na swoim miejscu... a Ty je zjadasz!. Warzywa gotowane na parze mają także pełniejszy, nierozwodniony smak, dlatego łatwiej będzie Ci je polubić.:)

Przepis na: Warzywa na parze

  1. Ziemniaki i marchewki umyj, a następnie obierz. Następnie pokrój w kostkę.
  2. Brokuł opłucz i podziel na mniejsze różyczki.
  3. Do garnka do gotowania na parze wlej wodę i zagotowujemy ją.
  4. Nałóż specjalne sitko i gdy woda zacznie wrzeć, dodaj ziemniaki oraz marchewki. Całość przykryj i paruj 8 minut.
  5. Koperek drobno posiekaj.
  6. Do rondelka wlej śmietankę oraz dodaj rozdrobniony ser i koperek. Doprawiamy solą, pieprzem oraz sokiem z cytryny i gotuj 10 minut, aż sos zgęstnieje.
  7. Następnie do parowaru dorzuć różyczki brokuła. Całość paruj jeszcze 8 minut, aż warzywa będą miękkie.
  8. Gotowe warzywa podawaj z sosem.